mandag, september 16, 2013

Hellige Dykker! Det var disse oversettelsene da...

Har konkurrert med Google translate i dag. Og min oversettelse er bedre. Det er for øvrig ganske rart at en sang som Holy Diver kan være så kul med Dio, og bli så klein i oversettelse. I alle fall uten tegnsetting.

Hellige Dykker

Mmmmhhhmhmm, ja ja

Hellige dykker
Du har vært for lenge under midnattsjøen
Hva skjer med meg

Ri på tigern
Du kan se stripene hans men du veit han er rein
Åh, forstår du ikke hva jeg mener

Må komme meg unna
Hellige dykker.... ja

Skinnende diamanter
Som katteøyne i et mørklagt rom
Noe er ute etter deg
Se opp

Kappløp til morgenen
Du kan gjemme deg i solen til du ser lyset
Å, vi vil be om at det er i orden

Må komme unna, komme unna
Mellom fløyelsløgnene
Det er en sanhet hard som stål.... ja
Visjonen dør aldri
Livet er et uendelig hjul.... sa

Hellige Dykker
Du er maskeradens stjerne
Ingen grunn til å se så skremt ut, hopp, hopp

Hopp på tigern
Du kan føle hans hjerte men vet han er slem
Solen lys kan ikke sees.... ja

Hellige Dykker
Du har vært for lenge under midnattsjøen
Å, hva skjer med meg, nei, nei

Ri på tigern
Du kan se stripene hans men du veit han er rein
Åh, forstår du ikke hva jeg mener

Må slippe unna, slippe unna
Må slippe unna, slippe unna... ja

Hellig Dykker, sjel overlevende, du er densom er ren
Hellige Dykker, Hellige Dykker
Visste aldri, kommer etter deg, Hellige Dykker
Hellige Dykker... ja

OK, slipp unna, slipp unna, slipp unna
Hellige Dykker, Hellige Dykker, Hellige dykker... mmmhhmmm

RIP Ronnie James Dio

1 kommentar:

Magnus sa...

Veldig flott oversettelse!
:-)