tirsdag, november 13, 2012

Dagens bibelord: Flyskrekk.


Dagens bibelord er sponset av Tore "Inkasso" Sætre (Facebooklenke) og viser hvordan Jesus mente man skal be. Må innrømme at jeg ikke er så flink til å be i tide og utide, men er det et tidspunkt jeg alltid ber, så er det når jeg er ute og flyr. Det funker faktisk mot flyskrekken min. Og da går det som oftest slik: Kjære Gud, få oss trygt ned igjen, la meg overleve dette (ørten ganger), bare avbrutt av følgende hver gang flyet rister: Ikke kødd med meg nå! Please.
"Når dere ber, skal dere ikke gjøre som hyklerne. De liker å stå i synagogene og på gatehjørnene og be for å vise seg for folk. Sannelig, jeg sier dere: De har alt fått sin lønn. Men når du ber, skal du gå inn i rommet ditt og lukke døren og be til din Far som er i det skjulte. Og din Far, som ser i det skjulte, skal lønne deg. Når dere ber, skal dere ikke ramse opp ord slik hedningene gjør; de tror de blir bønnhørt ved å bruke mange ord.
- Matt 6, 5-7

Ingen kommentarer: