tirsdag, november 27, 2012

Da er det slutt. No more Mr Face-guy!

Fra og med nå: har jeg noen ting å si heretter kommer jeg til å si det på her på bloggen i stedet for på Facebook eller eller Twitter. I dag er det den aller siste dagen jeg har oppdatert Facebookstatusen min.

I dag har det nemlig vært overtagelse av leiligheten min, den er solgt, og jeg er endelig ferdig med Narvestad, Borettslaget og Garver Ytterborgs vei for godt (Alle veit vel at de beste folka på Haugenstua bor i Ole Brums vei?). Det skal bli godt å få lagt den delen av livet mitt bak meg.

21. juli i år satte jeg opp en liste over 31 ting jeg skulle gjøre når leiligheten ble solgt og alle tingene er flytta ut hit til huset, og la ut her på bloggen.

Metaforen for listen min er en reise. Jeg gleder meg til denne reisen, og å kunne krysse av punkt for punkt på den. Som Gandhist vet jeg at veien er målet. Forhåpenligvis er jeg der jeg vil være når jeg er ferdig. Noen av tingene på listen blir jeg forhåpentligvis aldri ferdig med.

I alle fall, nr 16 på lista lyder: "Ikke poste noen statuser på veggen på min Facebookprofil, og helst ikke bruke min Facebook-konto til annet enn å spille Castle Age."

Jeg har nemlig brukt Facebook litt for mye de siste årene. Til å si i fra om hvor råttent jeg hadde det når alt var råttent for noen år siden. Jeg har delt jakten på ny bolig på Facebook gjennom såpeoperaen "Forviklingar". Jeg har ult mot månen og Datalagringsdirektivet. Jeg har spredd Dune-sitater og sluttet med det i protest mot DLD. Jeg har lagt ut trivialiteter og sterke meninger. Roger Ødegård og jeg har ført absurde dialoger under aliasene Arne og Egil. Jeg har delt bilder fra Riksarkivet. Alt dette er det nå helt slutt på.

Kommer nok til å kjøre en påminnelse om Dagens bibelord de dagene jeg poster det, ellers kommer jeg ikke til å gidde å bruke FB til annet enn å spille Castle Age framover.

Jeg er for øvrig drit lei av hvordan FB fungerer, de publiserer folks fødselsdato, selv om man krysser av for at den ikke skal deles. De planlegger å slippe alles søk i Facebook ut i nyhetsstrømmen. Nyhetstrømmen flommer over av reklame.

Da er det bedre med blogg. Der får man være i fred. Ingen gidder jo å kommentere blogger heller, i alle fall dersom ikke bloggeren er ei ung blondine med store pupper.

Ha det godt, og takk for all fisken.




Ingen kommentarer: