tirsdag, september 18, 2012

Dagens bibelord: mobiltelefon og forveksling

Dagens bibelord påpeker et skikkelig problem i tiden før mobiltelefoner ble allemanseie og man gikk ut på byen: 
"Tomas sier til ham: «Herre, vi vet ikke hvor du går. Hvordan kan vi da vite veien?»" 
- Johannes 14, 5

Må vel innrømme at jeg har klart å surre det skikkelig til. Ved en feil klarte jeg å poste Johannes 14, 5 i stedet for Johannes 14, 6, som lyder "Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg. " Så sant så sagt. Jeg beklager så mye.

Dette minner meg forresten om lokalavisen som klarte å trykke følgende: "Vi beklager trykkfeilen i gårsdagens avis der vi kom i skade for å skrive at den nye statuen av ordføreren var oppført i farmor. Det skulle selvfølgelig stått at den nye statuen av ordføreren var oppført i mormor."

Ingen kommentarer: