mandag, august 20, 2012

Jeg har tatt et valg.

Jeg har gått rundt og veid for og imot i det siste hvilken Beatles sang jeg liker best. Eleanor Rigby er herved vippet av tronen. Og om min nye yndingsBeatlessang har jeg funnet ut følgende: Det var George Harrison som opprinnelig komponerte på akustisk gitar og en mellotron. Det har vært diskutert om det virkelig er Clapton som står bak den berømte soloen i «While My Guitar Gently Weeps». Noen rykter vil ha til at soloen ble tatt opp på nytt og at det ikke var Claptons versjon som kom med på Beatles White Album i 1968. Harrison selv har lagt disse ryktene døde: «Så Eric spilte den, og jeg synes den var skikkelig bra. Da vi hørte på lydbåndene etterpå sa han, ‘Ah, det er et problem, soloen er ikke ‘Beatley’ nok!’ Så vi kjørte den gjennom ADT-en for ‘wobble’ den opp litt...»

Ingen kommentarer: