mandag, juni 11, 2012

Til riktig side av Fetsundbrua......

Ja det er sant. Jeg skal flytte fra Oslo.

Tone og jeg har kjøpt hus i dag, i Gan aka. Gansdalen i Fet kommune. Det har tatt langt tid før jeg har vært klar for dette, selv om vi har tittet på hus over halve Romerike det siste året. Sånn ellers har det jo skjedd den del med meg de siste 5 årene: Jeg er gift, jeg har jobb på Kjeller og ikke Oslo og jaggu har jeg blitt "førtiss" også. Andre viktige faktorer er at til min store sorg har stampubben Elm Street lukket dørene for godt, ja bygget er faktisk jevnet med jorda. Gode kompisser som Frank har allerede forlatt byen, David og Marianne har solgt sin leilighet, og Olav har begynt å snuse på jobber utenbys.

I tillegg vil jeg ikke savne et sekund å bo her i Narvestadland. Jeg er drit lei alskens konspirasjoner, hevngjerrige folk som stort sett bruker fritiden til å gjøre livet surt for andre, naboer som har sluttet å hilse på meg, og i det hele tatt å bo tett innpå andre mennesker.

Selvfølgelig er det et større kulturtilbud  her i byen, men hvor ofte benytter jeg meg av det? Ikke så ofte at jeg behøver å bo her i alle fall. Og så lenge jeg er villig til å krasje på sofaen hos venner eller får noen til å kjøre for meg, så skal nok det gå fint. Det blir jo litt mer upraktisk å delta i rollespill og andre hobbyer til jeg får meg lappen. Men det sure eplet må jeg nok bite i snart.

I alle fall huset ser sånn ut:

Og jeg må innrømme at det å skulle ha ansvar for et svømmebasseng faktisk er noe av det mest skremmende jeg kan tenke meg.

2 kommentarer:

J.K. Baltzersen sa...

Er det slik å forstå at du flytter til østsiden av Glommen og Fetsundbroen?

Gratulerer uansett med huskjøp! :-)

ladyblue sa...

Dette blir bare flott,Eirik.:)Dere kommer til å trives godt "uti busjen" og lappen er et must.Fortsatt god sommer.Mvh Irene P.S