tirsdag, mai 01, 2012

Oppgjørets time.

Da er selvangivelsen levert. Pussig at man må igjennom slik selvpining før Staten får bestemt seg hvor mye den skal kreve i beskyttelsespenger neste år.

Tidligere har jeg funnet meg i den slags mafiavirksomhet, fordi Staten, så lenge jeg ikke har bedt om penger fra den (og jeg har aldri fått ei krone fra den utover lønna, i hele mitt liv) har latt meg være i fred. Det har vært et helt genialt system, betal og ikke krev en drit, og du får være i fred fra myndighetene.

Det er sånn det skal være når vi betaler beskyttelsespenger, da forstår normalt mafiaen at man ikke skal pine og plage den som punger ut og holder kjeft.

MEN med Datalagringsdirektivet, har Staten brutt dette. Nå skal vi leve i en overvåkingsstat som minner mest om DDR. Jeg har frem til fjorårets skatteoppgjør betalt min skatt med glede. Nå har jeg sluttet med det.

Ingen kommentarer: