torsdag, desember 10, 2009

Denne bloggen har faktisk 5-års jubileum i høst, men skal jeg kutte ut blogging ?

Jepp, det er 5 år siden jeg startet Eirikblogg. Det skjedde 11. november 2004, på konferansen Digital og sosial i Bergen, der jeg lærte å opprette en blogg, og hva den kan brukes til.

Det kanskje alle ikke vet, er at jeg var en av Norges første bloggere. I perioden 1995 til 1999 hadde jeg en bokblogg, der jeg la ut en omtale av alle bøker og tegneserier jeg leste i perioden, faktisk noen hundre hvert år. På den tiden var nettet mest for nerder. Jeg mottok flere hyggelige mailer på den tiden, fra forfattere som hadde lest omtalen når de "googlet" seg selv på nettet. Hehe, Google var vel ikke startet en gang på den tiden....

Er det egentlig så mye vits i å blogge lenger. Blogging er egentlig "the loner" i de sosiale mediers verden. De fleste foretrekker Facebook eller Twitter nå for tiden. Og når bloggposter som denne postes på min profil på Facebook, er det der folk foretrekker å kommentere. Jeg får få kommentarer her på selve bloggen.

Det jeg liker ved blogg fremfor Facebook, er at bloggen tross alt blir stående. Det jeg gjorde på Facebook i går, er nesten borte nå.

1 kommentar:

Bottom Buzzer sa...

Det er alltid for tidlig å gi opp.