tirsdag, november 10, 2009

Roger lever, jeg er glad, og tirsdag 17. november skal begge på lanseringsfest for Uteliv.

I kveld var jeg på Elm Street sammen med David, som fikset 3 band til lanseringsfesten for boka Uteliv, der jeg har gjort et intervju med Roger. Boka er nå i salg og kan bestilles fra forlaget.

Etter at jeg intervjuet Roger i mars, har jeg mange ganger gått med en utskrift i av intervjuet på innerlomma for å vise han hva jeg hadde skrevet i intervjuet. Men jeg har faktisk, på tross av at jeg har sett etter han på hans faste plass på brua mellom Oslo S og Byporten, har jeg faktisk ikke støtt på han en eneste gang. Jeg har sikkert vært der 50 ganger på vei fra jobb for å se etter han, uten å se han. Jeg har vært veldig bekymret, vært redd for at han har tatt en overdose eller at noe annet forferdelig har tilstøtt han.

I kveld, på vei fra Elm Street til Oslo S, traff jeg Roger nederst på Karl Johan. Jeg ble veldig glad over å få se han. Han hadde fått boka allerede (det har ikke jeg ennå) og var svært fornøyd med intervjuet. Han fortalt blant annet at han for tiden skriver ned mange av tankene sine. Han har vært dårlig i perioder, men er nå tilbake på gata. Han har husrom, men mitt inntrykk var at det ikke var det beste stedet han har havnet på.

Roger er forresten avbildet på forsiden av Uteliv, det er han som har lue på i bildet under tittelen, helt til høyre. Slik så han ut i kveld også forresten.

Jeg og David forsøkte å overtale han til å lese opp noe han har skrevet under festen, for han kommer dit. Jeg gleder meg til å rive i noen øl på han, selv om han som han sier i det intervjuet jeg gjorde: "Jeg er ingen ølhund".

Ingen kommentarer: