tirsdag, juni 30, 2009

Fram med lappen foran øyet og trebeinet

Kan jeg nå få slutt på peset om min grønne fortid i Senterpartiet lenge før århundreskiftet? Jeg har for øvrig aldri vært medlem i Senterpartiet, jeg har vært medlem i Senterungdommen som er en politisk ungdomsorganisasjon og ikke et parti.

I alle fall, i dag har jeg meldt meg inn i Piratpartiet.
Framtidens store menneskerettighetsslag vil gå på retten til et privatliv, retten til å ikke bli overvåket av myndigheter eller private aktører, og retten til å ikke bli biologisk overvåket gjennom at noen får tilgang til ditt DNA.
I Sverige fikk Piratpartiet 7 % og en enda større andel av førstegangsvelgerne ved siste valg. Se opp for Piratpartiet ved neste valg.

2 kommentarer:

XzZ sa...

"Piratpartiets verdigrunnlag bygger på tre grunnleggende verdier:

1. Den personlige integritet må beskyttes.

2. Kulturen må slippes fri.

3. Patent og private monopol er skadelig for samfunnet og må fjernes."

Hva synes du om at de mener at patenter skal fjernes da? For øvrig er jeg også medlem av piratpartiet. Lenge leve Piracy.

Eirik Stillingen sa...

Det er punkt 1 som er viktigst - her til lands er det INGEN som er opptatt av å beskytte folks rett til et privatliv, ikke engang pressen, for dem er jo mest interessert i angiverdemokratiet sitt.

Når det gjelder det partiet mener om patenter, så går jeg ut i fra dette er en holdning bassert på missforståelser. Globaliseringas angrep på f.eks. bruk av tvangslisenser i land der de ikke har råd til å kjøpe patentbeskyttede medisiner eller meningsløse blokkeringspatenter som forhindrer innovasjon, det må det vel være lov å mene er en uting? Og så gjetter jeg på at dem har lest for mye om ting basert på amerikansk patentlovgivning som i mange tilfeller er galematias sammenlignet med f.eks. norsk og Europeisk.