torsdag, mars 12, 2009

Jakten på Neil Young billetter og svartebørsjævler

Forsommern var preget av at jeg måtte ha Neil Young billetter til 11. juni på Norwegian Wood. Jeg var desperat. Så desperat at jeg var villig til å gjøre det meste for å få tak i billetter, bortsett fra å ha sex med en shetlandsponny.

Så jeg måtte ty til svartebøsen. Og oppdaget at svartebørshaiene er noen sleipe jævler. På grunn av en bra lov - Svartebørsloven, som jeg etter litt korrespondanse med Finn.no's kundeservice, ser blir fulgt opp av Finn.no (Ros til Finn.no) - som gjør det forbudt å selge billetter for mer enn pålydende + gebyr der arrangør har avtale med andre for å selge billetter legger de ofte ut billetter til vanlig pris, og så sender sleipingene ut mail der der de forlanger dobbel pris. Dessverre har ikke den loven noen straffebestemmelse.

Det ordnet seg heldigvis, en kar fra Hamar (Signe han!!! :-) fikk ikke brukt sine billetter og solgte meg sine til pålydende pris.

Jeg har gått glipp av Neil Youg hver eneste gang han har vært i Norge, og forrige gang jeg hadde Neil Young-billetter skar han seg på en brødkniv, og konserten ble avlyst. I Frognerbadet gjorde han alt godt igjen. Jeg og kona har brent en CD med de 15 sangene hans vi liker best. Neil spillte 14 av dem denne kvelden. På scenen sto både country-Neil, vise-Neil og Rocke-Neil :-)

3 kommentarer:

David sa...

Jeg ville tatt det helt med ro om jeg var deg.

Jeg har heller ikke billett, og MÅ og SKAL på den konserten. Jeg har vært på x antall konserter i mitt liv, og bare 3 ganger kjøpt billett på Posten. Jeg har ALLTID kjøpt på svartebørs rett utenfor inngangen, og aldri betalt mer enn 100 kr mer enn opprinnelig pris.

Og Norwegian Wood er ihvertfall ikke noe problem. Fikk til og med flere billetter til et megautsolgt Roger Waters der for noen år siden, til helt vanlig pris, rett utenfor. De haiene som selger på nettet i forkant, tar teite priser, og det samme gjelder enkelte av de utenfor konsertområdet. Men du finner ALLTID - på så store arrangementer - de som bare vil bli kvitt billetten fordi de plutselig måtte noe annet den dagen. Men man må være tidlig ute, da.

Jeg dro til og med helt til Los Angeles for å se 3 Cure-konserter som var helt utsolgt. Kom rett før konserten og fikk billetter til normalpris på alle tre. ALDRI noe problem.

Så slapp av, Eirik, vi skaffer oss billetter, no problem. Og det blir en FEEEEET konsert!

Men det er selvsagt greiest å skaffe billetter på forhånd. Jeg skal si ifra om jeg kommer over noen, så kan jo du gjøre det samme!

PS! Hva er det du har imot Shetlandsponnier??

Sophie sa...

Ja, synd det der med shetlandsponnier assa, jeg fikk nettopp høre at du kunne få backstagepass og billetter hvis du hadde sex med teitur, som er shetlandsponnien i hotell cæsar. Men men.. sånn er det bare.

Ellers så les auksjons-kommentaren hos david, er du med på det? Du kan selvfølgelig få mer om det er noe du kommer på at du vil ha i tillegg. :) Bare jeg får marka, bjørneland og to trøtte typer så er jeg happy! og ai..

YO.

Anonym sa...

Da er vi flere i samme båt. Jeg ble også litt lei av alle sleipingene på FINN. Jeg tror også det ordner seg utenfor inngangen, men må på konserten og er litt redd for å gamble for mye...