tirsdag, februar 17, 2009

Kunsten å overdrive

Velkommen til mitt borettslag. Jeg bor i blokka til høyre på bildet, men du kan ikke se meg på verandaen fordi det er noen trær i veien.

Nå lurer du sikkert på hvorfor det står en gigantnattlampe på plenen midt i bakken? Det har visst vært gjennomført en lukket konkuranse, som jeg som beboer i alle fall ikke har hørt om. Hva ville du sagt om du fikk en stålampe på 9 meter utenfor vinduet ditt?

Det får jeg visstnok. Og ingen har spurt hva jeg måtte synes om det.

Fredrik og Martin Raddum, sistnevnte student på interiørarkitektur og møbeldesign ved KHiO, står bak "Storstua", et vinnerforslag i konkurransen om et samlingspunkt i utearealene på Haugenstua. Forslaget er en ni meter høy stålampe med benker rundt. I vinterhalvåret vil også lampen være en varmesone for alle som leker ute når det er kaldt. Sitteplassene får oppvarming.

Jeg synes borettslaget i stedet for dette tullet kunne spandert noen meter til med varmekabler i gangstier og ikke minst de fem menterne mellom trappene foran garasjen. De fem meterne der må jo være de glatteste i hele borettslaget.

1 kommentar:

Eirik Stillingen sa...

Min kamp mot lampa er ikke mot lampa i seg sjøl, men at den skulle behandles på demokratisk vis på generalforsamlingen i Haugenstua borettslag. Det skjedde aldri fordi noen var interessert i å gi den en demokratisk behandling. Til slutt ga jeg opp. Både både borettslaget og å bo på Haugenstua. Sånn personlig er jeg glad jeg slipper å se den hver dag, for det betyr at jeg ikke bor på Haugenstua mer.