torsdag, november 16, 2006

Morten Holmquist med undersøkelse om ungdom

Det er gøy når jeg ser folk jeg kjenner i avisen. Morten Holmquist kjenner jeg sånn "fra gammelt av," selv om vi ikke har hatt så mye kontakt de siste årene. I avisa Vårt land kan vi lese om en undersøkelse han har gjort blandt ungdom i 4 fylker.

"De fleste norske ungdommer har det bra. Fire av fem oppgir at de er lykkelige. Bare de aller færreste av dem går rundt med en «åndelig lengsel». Livet trenger ikke ha noen mening. Det er godt som det er, i seg selv," sier Morten til avisen. Det han er mest overasket over er "At så mange opplever at de er lykkelige. Det er få som går rundt og føler at de er en del av en desillusjonert, fortapt generasjon som lengter etter å bli fylt av Guds kjærlighet. I kristen sammenheng har man ofte tenkt at folk ikke kan være lykkelige uten Gud. Men slik oppleves ikke livet av folk flest"

I januar kom boka "Jeg tror jeg er lykkelig". Får sjekke den ut etter hvert.

Morten har for øvrig sin egen blogg og var i mange år pastor i Subchurch i Oslo.

Ingen kommentarer: