torsdag, august 31, 2006

Predikanter og Kristen-TV

Predikanter er så søte
de vet akkurat hva du trenger
De strekker ut en utstrakt hånd
og frelser deg fra dine penger - Tom Mathisen/Herodes Falsk

For noen år siden skrudde jeg på NRK2 - og på frekvensen deres fikk kristne TV-kanaler lov å sende når NRK ikke brukte den. Det vanlige mølet, dårlig produsert, og halve tiden går med til å tigge penger slik at en kan fortsette sendingene. Så dårlig er det at det ikke er indremedisin engang. Er de rart i at Verdikanalen ble så verdiløs at den gikk konk uka etter at Otto Jespersen var på besøk der.....?

Denne "prekenen" hørte jeg der, av en fyr med Rogalands dialekt.

"Eg hadde vore på sydentur, og tatt masse bilder med kameraet mitt. Eg oppdaga at luka på kameraet ikkje var heilt igjen, men eg leverte filmen til framkalling. Når eg skulle henta bildene, så var dei alle heilt svarte. Eg spurde manen i butikken om kvifor bildene var heilt svarte.
Han sa: "Det er fordi det har kome lys på filmen, og ødelagt negativene"
Eg sa: "Halleluja!!!!!! Slik er Jesus og!!! Jesus er verdens lys, og om du slipper han inn i livet ditt kommer han og tar vekk det negative!!!"

6 kommentarer:

Gordon Andersen sa...

Jammen smiler Ulf Ekman mot meg her også. Den historien du skriver om han der fra Jæren er virkelig fantastisk.

Eirik Stillingen sa...

Bildet av Ulf Ekman er bare lagt inn som en illustrasjon.....

Men historien er god. Og sann.

Eirik

David sa...

hehe

Grete sa...

Hehe :) Det gjelder å se lyst på livet.

janorkan sa...

flott historie, amen!

Glad-kristen sa...

Ikke dårlig å komme over bildet av Ulf Ekman her. Artig storry forresten...

Ellers er Ulf Ekman en av mine største forbilder. Jeg har vel møtt få mennesker som kan være så "bred" og vidsynt i sin forkynnelse!

Han er et eksempel på hvor glad og lykkelig man blir, om man legger ned sitt liv og på alvor følger Jesus!

Tror det er få mennesker som har et så spennende og rikt liv som han...

Nå betyr ikke det at vi trenger fler en Ulf Ekman her i verden. Men han er sannelig et godt forbilde...

Glad-kristen