torsdag, april 06, 2006

Matti Nykänen - Hell is for heroes


Må få somlet meg til å få sett filmen om Matti Nykänen. Min favoritthopper fra 80-tallet (han er definitivt tiårets beste hopper) har dessverre ikke satt noe pent nedslag etter at idrettskarrieren var over.

Her er en rekke morsomme sitater fra Matti Nykänen:
* «Det som ikke er gjort, kan ikke bli ugjort».
* «Kanskje jeg gjorde det, kanskje ikke» (Om alkoholinntak i hopp-sammenheng)
* «Jeg er russisk, selv om jeg ikke går i rødt. Jeg er en kommunist, men jeg bare later som. I virkheligheten er jeg en person som bare går og snakker i telefonen»
* «Hver gang jeg kommer til hoppkanten får jeg den 'bon voyage'-følelsen. Jeg mener det er som om jeg har vært igjennom dette før»
* «Å leve er livet»
* «Det finnes to typer mennesker. Noen tar dop, noen driver med sport, noen blir utbrente og noen bare sover. Jeg er en av dem som sover, driver med sport, elsker, slår seg selv, og det kan være at man noen ganger slår andre også».
* «Jeg anbefaler ikke Antabus til noen. Når du går på fylla med det, føler du deg helt forferdelig»
* «Jeg er fremdeles den beste skihopperen. Med den moderne stilen kunne jeg ha hoppet 300 meter med en stabel med ved på ryggen».

1 kommentar:

Bottom Buzzer sa...

Han er så sprø at man ikke kan la være å like fyren...