tirsdag, september 06, 2005

Exodus of the Nerds

Rollespillgruppa mi tilbrakte helgen på hytta mi

Fra venstre: Svein Olav, meg, Bjørn, Geirfinn, Einar (DM'en vår), Vivian og Trond

Jeg spiller rollespill 1-2 ganger i måneden sammen med en fin gjeng. Sammen har vi slaktet utallige monstre, rullet terninger med 4, 6, 8, 10, 12 og 20 sider, og løst og noen ganger misslykkes med oppdragene vi skal løse. Alle spillere har en "rolle" en spiller, rollen er utstyrt med en del egenskap. Som gruppe klarer en derfor mange vanskelige oppdrag og og kamper mot monstre, udøde og onde mennesker og skapninger. For tiden er det i gruppa en tyv (dverg), en paladin
(menneske), en chevalier (menneske), en trollmann (menneske), en prest (alv) og en prest til (halfling).

Scenariet for eventyret vi spiller nå er eventyrergruppa våres har blitt tatt i bakhold og blitt påført noen onde og demoniske tatoveringer som gjør at noen onde i en alianse kan få makt over sinnene og handlingene våre. For hvert oppdrag vi klarer, forsvinner en tatovering. Vi skal nok få hevnet oss til slutt.

Vi fikk i alle fall spilt mye denne helgen. En time før hele gjengen dukket opp hos meg var jeg ferdig med å montere utedassen jeg fikk i bursdagsgave av Pappa og å bygge ferdig rampa som gjorde det greit å få Bjørn i hus. Siden jeg har litt manko på senger, fikk jeg installert alle i madrasser utover stuegulvet, noe som medførte en laaaaaang periode før folk falt til ro, og en leirskolehumor jeg ikke har sett siden 6. klasse fikk utspille seg (no pun intended :-).

For den som lurer på hva slags rolle jeg spiller, så er jeg en paladin. En paldin er en hellig kriger, alltid i første rekke i alle kampen, den naturlige laglederen når det gjelder kampstrategi for en ambisiøs gruppe spillere. En paladin blir aldri syk, har en aura av beskyttelse, kan "lukte" når andre har onde hensikter, og kan ved håndspåleggelse helbrede enhver som er døden nær. Og så får en paladin et ridedyr som en har telepatisk kontakt med, som i mitt tilfelle en flott stridshest. Det er noen ulemper også da. En paladin lyver aldri, onde og udøde angriper paladinen i en gruppe først, ganske enkelt fordi han utstråler hellighet, og kan aldri eie mer enn 10 magiske gjenstander. For tiden besitter jeg et +5 sverd, en +4 rustning og en del andre gosaker.


Nå mangler jeg bare 125 000 Xp ca for å rykke opp til level 9, og da kan jeg kaste en førstelevels prestespell. Jeg gleder meg :-)

1 kommentar:

David sa...

Ser ut som en fin hytte. råkkenråll.