lørdag, august 13, 2005

IFLA World Library and Information Congress er i gang

Og jeg er der selvfølgelig. Jada, her har man i rent overmot meldt seg som frivillig, men det er så mange av oss her og så mange beskjeder at en kan bli helt forvirra.

Åpningen vil finner sted i Oslo Spektrum i morgen søndag 14. august kl. 10.45. Kong Harald – kongressens høye beskytter – har tilsagt sitt nærvær. IFLAs president, Kay Raseroka, biblioteksjef for universitetsbiblioteket i Botswana, vil åpne konferansen, og det vil bli hilsener fra Kulturministeren og Oslos ordfører samt et kunstnerisk program. Professor Francis Sejersted vil holde åpningsforedraget med utgangspunkt i kongressens overordnede tema: Libraries – a Voyage of Discovery.

Jaja, har fått beskjed om å møte på Oslo Spektrum for kick-off arrangement for oss frivillige. Det viser seg selvfølgelig at dette er flyttet til Stratos - nattklubben på toppen av Folketeaterbygningen, så jeg spurter opp dit. Og får straks beskjed om å gå tilbake, fordi jeg må ha adgangskort, og det deler dem selvfølgelig ut på Oslo Spektrum og ikke på Stratos.....

Litt pust og pes og en halv cola etterpå så er jeg fornøyd. Det er eget område her for de frivillige. Det er faktisk over 200 av oss, og gruppelederne holder koll på oss gjennom mobil og sms. Nå har vi vært med på generalprøven på åpningseremonien i morgen.

Får sms nå fra gruppeleder, om å møte her 07.30 i morra, på en søndag, hvordan skal jeg klare det? Ølen jeg hadde så lyst på nå tror jeg at jeg kan glemme....

Ingen kommentarer: