onsdag, august 17, 2005

IFLA for Africa og et levende skilt


I dag er jobben som hjelpegutt på speakers secretary ledig, og jeg møter nå opp på Folkets hus. Møter min medfrivillige fra Vestfold Folkebliotek, og vi gruer oss til nok et VM i venting. Men så blir det litt action, IFLA's Afrika avdeling skal ha "session" men mangler 2 stoler, et bord og en mikrofon der. Dette er egentlig "room attence" sin jobb, men dem har ikke kommet ennå. Etter mye bryderi løser vi problemet, vi ringer vaktmesterne på Folkets hus som løste problemene på halve tiden...

Etter at vakta er over er det opp på jobben igjen for å skrive powerpoint presentasjon til IFLA delegatene som skal besøke oss i morgen. I følge sjefen min skal litt under 30 til oss....

Den artigste jobben jeg har hatt som frivillig var på kvelden. Da står jeg som "living sign" på Jernbanetorget T-banestasjon for å hjelpe delegatene med å finne veien til mottagelser på Universitetsbiblioteket, Deichmanske og Rådhuset. Får slusa de fleste til rett Tbane eller på riktig vei, og det er ganske artig blanding av verdenskartet vi snakker med.

En morsom bieffekt av å stå der med den blå frivilligvesten er at masse folk tror jeg er kontrollør i Oslo sporveier og viser frem billetten sin til meg...

Ingen kommentarer: