mandag, august 15, 2005

IFLA: Arbeidsdagen er omme, og dramatikken får følger

På vei inn til Oslo får jeg telefon fra Informasjonsskranken på konferansen, som spør meg om jeg var tilstede i går da amerikaneren datt ned fra trappa. Jeg svarer jo som sant er at jeg så det hele. Inni meg dukker skrekkscenariet opp, amerikaneren har saksøkt IFLA, og jeg må vitne. Skriiik!!

Men det viste seg å være noe svært så hyggeligere, nemlig at IFLA Express, konferanseavisen som kommer ut hver dag vil intervjue meg. Den kommer ut på 4-5 språk daglig, så det burde være noe for enhver for deltakerne.

Dagens jobb (jepp, blir forandringer hver dag fra oppsatt program) er å være "speakers secretary", dvs. alle som holder foredrag er innom på et kontor og får kvalitetssikret presentasjonene sine. Og så må jeg ta beina fatt og løpe mellom dette kontoret og stedet der presentasjonen skal holdes.

Jeg skipper åpningen av det nye Nasjonalbiblioteket i dag. Jeg tar heller en liten tur ut og drikker en øl med Vidar som jeg kjenner fra gammelt av, og som hadde det "litt" travelt for å rekke et møte i sted.

Alt i alt er det spennende å se hvordan en så stor internasjonal konferanse arrangeres. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene, og ressursene brukes der de er trenges mest.

Ingen kommentarer: