mandag, mai 09, 2005

Turboneger: Hertis snakker ut om sin tro

og det gjør han selvfølgelig i Vårt Land.

Hank von Helvete er faktisk en personlig kristen. Han har meninger om tro og kirke som jeg tror de fleste kan slutte opp om.

"
– Tatoveringen på underarmen din, er det en engel?
– Det er en engel, ja. Og her har jeg jomfru Maria på den andre armen. Det står «Mea Culpa» («min skyld») over.
– Har du noe forhold til det begrepet?– Synd? Jeg synes det er en erkjennelse vi alle bør ha som kristne, og den gjør at vi ikke skal fordømme så mye. Det er der jeg mener den største feilen med kristne i Norge i dag, er at de er så opptatt av alle andres synd at de glemmer sin egen.
– De glemmer «mea»?
– Ja, mea culpa. Det er det Bibelen prøver å si når den snakker om syndserkjennelse: Du skal erkjenne din synd, ikke andres synd."
"

Ingen kommentarer: